Home » Algemeen / other » Geboortekaartje / Birthannouncement card

Geboortekaartje / Birthannouncement card

GeboortekaartTijdens mijn zwangerschapsverlof werd het toch wel eens tijd om een geboortekaartje uit te zoeken. Aangezien mijn kindje verwacht werd in de lente wilde ik iets met de lente. Schaapjes. Ik heb gezocht op geboortekaarten met schapen maar niks (wat ik leuk vond) gevonden, en als er iets was, waren dat kaartjes die uit het assortiment waren. Tijd om zelf iets te ontwerpen dus. / During my pregnancy leave it became time to search for a birth announcement card. Because I expected my baby to be born in springtime I wanted something that associated with it. Sheep. I searched for cards with sheep or lambs on them but I didn’t find anything (I liked), and if I found something it was out of the collection. Time to design the card myself!

Met behulp van wat bronplaatjes van het internet kon ik beginnen. Ik had ergens een foto van gras gevonden en dat bewerkt in paint.net, een aantal plaatjes van schapen bekeken en 1 als basis genomen en die aan allerlei kanten veranderd, ook de bijtjes hadden als basis een bestaand plaatje. De bijtjes heb ik uiteindelijk opnieuw getekend en gecontrueerd, maar het bestaande plaatje diende als hulpmiddel voor de verhoudingen. Hetzelfde bij de schaapjes. Paint.net is trouwens een gratis foto en afbeeldingsbewerkingsprogramma wat een alternatief is voor photoshop. Je hebt er wel nog wat addons/plugins/extra’s bij nodig wil je het als volledig photoshop vervanger gebruiken denk ik. Ik ben geen expert met beide. Paint.net voldoet voor mij prima, ik ben er blij mee🙂 / With the help from some sourceimages on the internet I got started. I found a picture of grass and edited it in Paint.net, looked at several (tons) of sheep imates and took one as basis model and changed it. Even the little bees had an existing image as source. I did redraw the bees completely again, the existing image then only served as a means to get good sizes. The same for the sheep. Paint.net is a free photo and image editingssoftware, a good alternative for photoshop. I think you do need some addons/plugins/extras for it if you want to use it as a full replacement. By the way, I’m no expert with any editingsoftware.

De boom is wel een bronplaatje van Postxl.nl, dat is de site waar ik het kaartje heb samengesteld.
Eerst de buitenkant gemaakt:

/ The tree is an image from Postxl.nl, that is the site on which I composed and ordered the card.
First, I made the outside:

Geboortekaart

Daarna de binnenkant. De meeste eerdere ideëen mbt afbeeldingen en kleuren heb ik weggegooid, pas toen ik aan de tekst begon heb ik die ook bewaard.
/Then the inside. Most previous ideas in regards to images and colors I didn’t save, only when I started with the text did I save those drafts.

Hier wat tekst ideeëen: / Some text samples

en nog wat schuiven met de tekst en een andere kleur: / moving the text and changing colors.

Wat schuiven met de tekst / moving the text

Uiteindelijk toch maar wat geschrapt.

/Eventually I did delete some text.

Zijn de schaapjes niet schattig?

Aren’t the sheep adorable?

It is always a little gift when someone took the time to comment, feedback is much appreciated. / Het is een klein cadeautje wanneer iemand een reactie achterlaat, feedback wordt gewaardeerd!

