Home » Papier / paper » Nog een papieren kerstbal / Another Christmas ball ornament

Nog een papieren kerstbal / Another Christmas ball ornament

Geinspireerd door deze foto van…/Inspired by this picture from…

Christmas Ornaments Decorating Ideas for Christmas Tree » indecorating.com.

en nog meer inspiratie van… /and another inspiration from…

Homemade gifts made easy & Oh My! Handmade Goodness  (ballen met 2 segmenten / ornaments with 2 segments)

…ben ik aan de slag gegaan om zelf zo’n bal te maken. Ik vond die eerste bal met 3 vakken erin toch erg mooi, dus die wilde ik namaken. Ik heb een testversie gemaakt, rondjes tekenen met een schoteltje, plakken, losmaken en opnieuw lijmen. De testversie vond ik te groot, dus een kleinere versie gemaakt. Ook had ik bij de testversie meer rondjes gebruikt dan nodig. Ik denk dat ik het aantal cirkels nog kan verminderen, nu heb ik 2 verschillende kleuren cirkels gebruikt, maar zoals te zien is in de afbeelding kan je denk ik ook 1 soort papier gebruiken en het middelste segment “verven”./ …I went to work to make a ball like that myself. I really liked the first ornament with 3 segments, so I wanted to make one of those. I made a testversion first, drew circles with a teacupplate, glued it, disassembled it and glued again. The testversion was too big, so I made a smaller version. Also I used more circles then needed at the testversion. I think I can reduce the amount of circels needed even more, I now used 2 kinds of papercircle for 2 colours, ofcourse, like is shown in the picture, you can just use 1 type of paper and “dye” the middle segment.

Testversie / testversion

Testversie gesloten - Testversion closed

De uiteindelijke versie moet nog gelijmd worden en verder versierd. Ik heb 120 g papier gebruikt, het zal beter lukken bij iets dunner papier (niet te dun want ik denk dat het dan scheurt). Tip: maak eerst een proefversie met paperclips, zo zie je waar je moet lijmen! / The last version still needs to beglued up and decorated even more. I used 120g paper, I think it will be better to use thinner paper. (Not too thin because it might tear!) Tip: Make a testversion with paperclips first, this way you see where you need to pt the glue for best results.

Bovenkant, er staat flink wat spanning op / Upper side, there is quite some tension on the paperclips.

Nu nog lijmen en versieren – now only glueing and decorating

It is always a little gift when someone took the time to comment, feedback is much appreciated. / Het is een klein cadeautje wanneer iemand een reactie achterlaat, feedback wordt gewaardeerd!

