Home » Algemeen / other » Pons figuur glazen potjes deel 2:Verven – Punch figure jars part 2: Painting

Pons figuur glazen potjes deel 2:Verven – Punch figure jars part 2: Painting

Ik heb twee potjes geverfd met Mod Podge en voedselkleurstof.

Voedselkleurstof (kleurstof voor voedingsmiddelen moet ik eigenlijk zeggen) kan je makkelijk halen bij de Toko, ze hebben poedervorm en vloeibaar. Ik heb vloeibaar gehaald, maar misschien is poeder beter. Dit is de 2e keer dat ik glazen potjes verf op deze manier, en de resultaten zijn wisselend. Deze keer zijn de resultaten erg tegenvallend, ik denk dus omdat de modpodge te dun isdoor de extra vloeistof en daardoor teveel druip.

De instructies die ik gevolgd heb had ik een tijd terug gelezen op http://gingerbreadsnowflakes.com/node/169

Hier wel nog wat andere sites met voorbeelden. De links zijn allemaal in het engels, maar de foto’s leggen veel uit.

Creative Little Daisy – Vintage blue canning jars

Tomboyemily.wordpress.com

remodelaholic.com

Het is vrij simpel: meng wat modpodge met je kleurstof (in een apart bakje natuurlijk), verf je glazen potje en zet het op bakpapier in de oven. (Waarom het in de oven moet weet ik niet zeker, ik denk gewoon zodat het sneller droogt.) Mod podge vormt een soort film over het glas heen. Wil je dus nog iets in het potje bewaren en moet je het potje afwassen, dan zou ik de buitenkant verven, anders trek je de kleur er weer af. De volgende keer moet ik de modpoge er denk ik dunner op aanbrengen, hoe dunner, hoe minder het druipt en hoe mooier het eindresultaat.

Goed, foto’s. Bij het gele potje heb ik  de (binnenkant) geprobeerd te verven met een kwast. Rechts heb ik meer modpodge ingedaan en gewoon rondgedraaid tot het hele glas bedekt was.

Even drogen in de oven (af en toe ronddraaien en ze niet vergeten zoals ik deed!)

Zou het aan de kleur liggen? De rode is minder transparant en daar zie je dus sneller of de kleurstof wat dikker is dan bij lichtere kleuren.

Nu nog een laatste foto van het mooiste potje:

De geetste figuurtjes vallen niet goed genoeg op, dus later daar nog wat aan gedaan.

It is always a little gift when someone took the time to comment, feedback is much appreciated. / Het is een klein cadeautje wanneer iemand een reactie achterlaat, feedback wordt gewaardeerd!

