Home » Algemeen / other » Deel 2 scrap kaart

Deel 2 scrap kaart

Nou eindelijk dan, met wat vertraging, deel 2 van de post.

Hier kan ik vrij kort zijn, het meeste werk was het wit maken van het geheel. Nu is het tijd om te kijken hoe ik alles wil hebben, ik heb eerst alles los neergelegd en er daarna een foto van gemaakt ter referentie.

Daarna alles min of meer op dezelfde plek vastgelijmd. Tijdens het lijmen merkte ik dat de foto’s niet mooi over elkaar willen plakken en heb ik alsnog stukken uitgesneden zodat de foto’s op dezelfde hoogte liggen en tegen elkaar aan ipv over elkaar heen.

Als laatste enkele lagen mod podge erop, tussentijds veel schuren met korrel 400 schuurpapier en een beetje water. Als laatste nog een blanke laklaag (vernis) erop gespoten en er twee gaatjes in geboord.

Oh, de achterkant! Daar heb ik de “verjaardags” tekst op gezet. Ik heb een mooi lettertype uitgekozen, vergroot naar de juiste maat, een extra oud klein plat beeldschermpje aangesloten op de computer en deze plat gelegd en zo de letters overgetekend op papier. (Je moet toch wat als de printer stuk is.)

Daarna de letters uitgesneden… pfoehee, wat een werk. Ik weet niet meer wat mijn oorspronkelijke idee was, maar het was niet om het sjabloon te gebruiken om te stempelen. Volgens mij om de letters over te trekken op de kaart. Als ik van te voren bedacht had dat ik ging stempelen dan had ik wat ander papier gekozen, of dit blaadje eerst op wat steviger papier/plastic geplakt en dan gesneden.

Hierna lekker kleuren gemengd op een bord, ik wilde veel in elkaar overlopende kleuren. (Zie ook het bloemetje voor op de kaart.

Het vel aan de linkerkant is inpakpapier voor glaswerk, dat dunne spul, hoe heet het ook weer… Ik had ergens gelezen dat je er Washi tape mee kon maken, helaas lukte dat niet geweldig maar ik kan het wel weer gebruiken voor andere projectjes🙂 Het blauwe blokje met de brandweerauto is eigenlijk een van mijn eerste projectjes, dat samen met een plankje zorgt ervoor dat we het muziekmobiel aan het bed van m’n zoontje op kunnen hangen, het bestaande bevestigingssysteem van het mobiel paste niet op het bedje.

Enfin, we hebben het nu over de kaart. De letters waren nog niet goed leesbaar, dus wat blauwe en witte verf aangebracht voor het contrast.

Zie hier het resultaat:

Achterkant:

Voorkant:

One thought on “Deel 2 scrap kaart

  1. Hello! It’s too late, I’m hooked on etsy😛
    Thank you for to visit papelidades. I’m glad you like my prints and packages.
    Kisses from Spain🙂

It is always a little gift when someone took the time to comment, feedback is much appreciated. / Het is een klein cadeautje wanneer iemand een reactie achterlaat, feedback wordt gewaardeerd!

