Home » Algemeen / other » Update Japanse Washi Tape

Update Japanse Washi Tape

Er zijn een aantal tutorials over hoe je zelf Japanse tape kan maken. Eentje ervan gebruikt daarvoor gewoon tissuepapier (je weet wel, dat om servies heen gedaan wordt ter bescherming tijdens het vervoer van de winkel naar je huis.) Ik had geen “scor”tape. Na wat zoeken wat dat nou weer voor tape is en waarom men het zo geveldig vindt: Het is dubbelzijdige, transparante scheurbare tape. Scheurbaar als papier. Goed, dat had ik niet. Maar ik kon wel alvast kijken hoe transparant dat tissuepapier was bij het insmeren met decoupage lijm. Ik had twee verschillende soorten: 1 met een gladde en matte kant en meer een crèmewit kleur, en 1 soort met geen gladde kant en grijziger van kleur. Het papier met de gladde kant was transparanter, maar de inkt (op waterbasis) die ik had gebruikt liep uit als ik de decoupage lijm erop aanbracht. Helaas geen foto’s gemaakt tijdens het proces, en erna ook nog niet. Foto’s zal ik later toevoegen!

Allebei geen goed succes. Toevallig gisteren nog iets gelezen over washi tape (engelse site) waarin gezegd wordt dat zelfgemaakte tape ook leuk en mooi is, maar daarmee is het nog geen washi tape. Dat is toch echt anders. En als je het vergelijkt met een rolletje lint vallen de prijzen wel mee.

Mijn budget voor deze (en komende) maand is op / staat op 0 voor het hobbyen, pas in januari mag ik van mezelf weer wat bestellen, eerst wat voorraad opmaken en projectjes afmaken. De komende maanden zijn al duur genoeg met de feestdagen. Dus de washi tape moet nog even wachten, tenzij de kerstman nog wat brengt.

It is always a little gift when someone took the time to comment, feedback is much appreciated. / Het is een klein cadeautje wanneer iemand een reactie achterlaat, feedback wordt gewaardeerd!

